De eekhoorn methode

De herfst is voor veel mensen een slechte deal. De vakantie is voorbij, de dagen worden korter, de temperatuur daalt. Het lijkt wel of september alles waar we zo van houden wegvaagt en vervangt door motregen. Maar veel mensen vergeten dat de herfst het begin is van allerlei geweldige dingen. Want alles wat ‘na de vakantie wel zou komen’, begint nu!

Zo ook bij Gloedcommunicatie. De één na de andere vakantieganger keert terug naar zijn werkplek om zijn ontplofte mailbox door te spitten. Om vervolgens te ontdekken wat er allemaal op het programma staat de komende maanden: eindejaarscampagnes, nieuwe stagiairs, nieuwe opdrachtgevers … de lijst lijkt eindeloos. September is daarom naast herfstmaand ook de maand waarin we aan allerlei nieuwe projecten en opdrachten beginnen.

Met dit ritme lopen we eigenlijk gelijk op met de natuur. Neem de eekhoorn op ons erkerbeeld. Ook hij heeft genoten van een lange, zorgeloze zomer. Nu de herfst voor de deur staat, gaat hij net als wij weer volop aan de slag. Hij in het bos, wij daar waar projecten ons brengen.

Maar in de winter doen wij het toch net even anders dan de eekhoorn. Oké, ook wij blijven liever binnen. Maar wij kruipen niet in een holle boom met een voorraadje projecten. In plaats daarvan blijven we zoeken naar nieuwe uitdagingen. We nemen de grijze ochtenden voor lief en trotseren de motregen.

En dat is waar ons communicatiebureau afwijkt van de gemiddelde eekhoorn. In plaats van alleen te hamsteren, blijven we het hele jaar door investeren in organisaties en mensen. Zodat we ook in de jaren daarna met hen kunnen werken aan mooie opdrachten. En als het buiten stormt, regent of sneeuwt, doen we gewoon het raam dicht.

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Annemiek Bolscher - algemeen directeur en strategisch adviseur
annemiek-portret.jpg