Winnaars van de CKN communicatieprijs 2019

We hebben gewonnen!! De Communicatieprijs 2019 van Communicatiekring Nijmegen. Samen met Martijn Arts van Total Design mocht ik op donderdagavond 21 november de beker in ontvangst nemen voor de juryprijs. Een kroon op ons werk voor de toffe campagne van de Radboud Universiteit.

De jury beoordeelde de door Total Design en Gloedcommunicatie gemaakte positioneringscampagne van de Radboud Universiteit 'Je bent nodig.' als de grote winnaar. En wij geven ze geen ongelijk, zelf zijn we er ook best trots op.

De Radboud Universiteit vroeg ons haar vernieuwde strategie ‘A significant impact’ vorm te geven. Hiervoor verzorgden we in eerste instantie een redactieslag, een inspirerende boekuitgave en een online versie. Vervolgens is ‘A Significant Impact’ in nauwe samenwerking met Total Design en de Radboud Universiteit geactiveerd met een eigenzinnige positioneringscampagne ‘Je bent nodig’. Deze campagne en de vertaling van de vernieuwde strategie werd in allerlei middelen, inclusief een bioscoopfilm, uitgevoerd. Dit alles met als doel (top)onderzoekers te werven.

Het oordeel van de jury: “Tot de laatste stem was het tijdens het juryberaad spannend wie de winnaar van de Nijmeegse Communicatieprijs 2019 zou worden. Tot winnaar werd uiteindelijk Gloedcommunicatie uitgeroepen met hun 'Je bent nodig'-wervingscampagne voor de Radboud Universiteit. De campagne is volgens de jury gedurfd, creatief en enorm professioneel gemaakt. Er is duidelijk goed nagedacht over de nieuwe positionering. In plaats van zichzelf op de borst te kloppen, laat de Radboud Universiteit met de campagne zien dat zij een groter doel voor ogen heeft: samen het verschil maken. En daar is lef voor nodig. De film waarin die positionering vertaald is, sluit nauw op die positionering - en op dat lef - aan. De eerste resultaten zijn aansprekend, wat de jury heeft overtuigd om Gloedcommunicatie tot winnaar van de Nijmeegse Communicatieprijs 2019 uit te roepen.”

Wil je de hele campagne bewonderen, dat kan op www.jebentnodig.nl

De bioscoopfilm uit de positioneringscampagne Je bent Nodig

 

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Monique Coffeng - creatief directeur
moniquec-portret.jpg