Dedicon

Voor mensen met een visuele- of leesbeperking heeft informatie in geschreven vorm weinig waarde. Voor hen produceert Dedicon uit Grave aangepaste leesmiddelen. Denk aan brailleboeken en gesproken lectuur. De positionering als een ‘non-profit productiehuis’ -met een focus op lezen- past echter niet meer bij de ambitie om in een ‘vrije markt’ méér te betekenen voor méér mensen. Dit vraagt om een goed doordachte strategie, innovatiekracht en een gedragen herpositionering.

GettyImages-639511064.jpg

Vliegwiel voor merk en identiteit

Met het door Gloed ontwikkelde ‘Vliegwiel voor merk en identiteit’ is in een aantal workshops de koers aangescherpt en de kracht van organisatie ‘blootgelegd’ in een nieuwe positionering. We mogen nog niets verklappen maar het gaat over de kansen en innovatieve mogelijkheden die Dedicon schept. Over hulp waarvan je misschien zouden denken dat het niet kan. Alles dat nodig is om tekst en beeld (beter) zichtbaar, hoorbaar of zelfs voelbaar te maken.

Alles kunnen lezen? Wij maken het mogelijk

De belofte van Dedicon: “wij maken het mogelijk om informatie gewoon voor je te zien. Of je nu kunt lezen of niet. We creëren de vorm die je nodig hebt als ‘zien’ geen optie is - en we helpen anderen om hetzelfde te doen. Zodat iedereen er gewoon mee kan blijven doen in onze samenleving.”

De corporate story van Dedicon: ‘Jouw wereld - mijn wereld’

“Ik? Ik kan eigenlijk alles. Behalve goed zien. Of me dat afhankelijk maakt? Soms wel ja. Maar ik red mezelf. Gewoon, net als ieder ander. Gesproken navigatie helpt me de weg te vinden. Geen probleem. M’n boodschappen doe ik met de ogen van mijn vriendin die meekijkt in een app. Ik luister naar m’n favoriete boeken. En anders lees ik ze gewoon in braille. Ook prima. Uitgaan met vrienden? Zeker. Waarom niet? Op m’n werk is internet al lang geen obstakel maar een vriend. M’n master haal ik in gedeelten via webinars. En in het weekend vind ik het juiste perron voor de trein naar mijn familie door de tactiele kaarten op het station.

Wat ik niet kan zien, kan ik horen. Of voelen. Dat is mijn wereld. Dezelfde als die van jou. Vol kansen. Vol uitdagingen. Het gewone leven. Dat gun ik iedereen.”

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Erik Lelieveld - strategisch adviseur
erik-portret.jpg