Elver

Fatima Zorg & Schreuderhuizen heten vanaf half juni: Elver. Met een nieuwe naam, veelkleurige huisstijl maakte de zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking een nieuwe start.

Elver 02 kl.png
Elver logo2.jpg

Een nieuwe positionering van een vertrouwd merk

In het veranderende zorglandschap heeft een zorginstelling als Elver een sterke positionering en profilering nodig. Om zich te onderscheiden, om een sterk en vertrouwd merk te worden en om een krachtige dialoog met alle stakeholders te kunnen voeren. Fatima Zorg & Schreuderhuizen vroeg Gloedcommunicatie om daar met raad en daad aan mee te werken. Samen bedachten we een nieuwe naam en ontwierpen we een nieuwe huisstijl die past bij een organisatie die de beste zorg nastreeft.

Elver_magazine_BijElver-1.jpg

Huisstijl samen met cliënten

Het kiezen van een nieuwe naam en ontwerpen van een nieuwe huisstijl vormde het startpunt van een intensief proces. Vertegenwoordigers uit alle geledingen van beide organisaties waren erbij betrokken en iedereen mocht zijn stem laten horen. Precies zoals dat hoort bij een organisatie met het motto: samen zorgen voor de beste zorg.
De nieuwe naam werd Elver. Een korte, krachtige naam, waarin ‘elk verhaal’ doorklinkt. Want dat is waar het bij Elver om draait. Elk verhaal telt en is uniek. Verhalen van cliënten, ouders, medewerkers, medewerkers. Verhalen over verdriet en geluk. Over verder komen, groeien of simpelweg genieten. 

Elver opening 400.jpg

Trots en feestelijk

Op basis van de nieuwe kleurige en dynamische huisstijl ontwikkelden we in enkele weken tijd een kleurrijk magazine, een spik-en-span brochurelijn en een heldere website. Ook begeleiden we de organisatie bij de communicatiestrategie rondom de lancering van de nieuwe huisstijl in- en extern en ontwikkelden we een marketing-communicatiestrategie voor het Elver Behandelcentrum. Elver vierde vol trots en feestelijk de start van de nieuwe organisatie. Cliënten hesen de nieuwe vlaggen en onthulden het nieuwe naambord in Nieuw-Wehl.

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Annemiek Bolscher - algemeen directeur en strategisch adviseur
annemiek-portret.jpg