Generation-e

In de regio Arnhem heerst een ‘ecosysteem’ rond energie- en milieutechnologie. In een kennisintensief netwerk van bedrijven op en rond Industriepark Kleefse Waard groeien veel initiatieven op het gebied van duurzame energie. Een sterke coalitie van founders en kennispartners die gelooft in duurzame en renderende energie, bundelde haar krachten.

generation-e-screen.png

Maar: hoe positioneer je zo’n programma?

Onder welke naam? Hoe maak je jezelf bekend, relevant én succesvol bij een kleine en lastig vindbare doelgroep? In een kort tijdsbestek moest immers een aantal high potentials worden bereikt. Een uitdagende opdracht voor Gloed.

generation-e-image.png

De aanpak: vanuit een passende propositie, gebruik maken van het bestaande netwerk.

Eén van de eerste vragen is welke naam het initiatief moet dragen. Deze naam moest appelleren aan een nieuwe generatie van veelbelovende ‘energy startups’. Mensen die iets op gang brengen. De baanbrekers. Mensen die geloven in hun idee, in zichzelf en in een wereld die vrij is van fossiele brandstoffen. Mensen die hun ideeën kunnen activeren en tot een commercieel succes maken: Generation-E. Vanuit deze naam en propositie is de merkstijl en de marketing-communicatiestrategie ontwikkeld. 

De website vormde het hart van de communicatie-inspanningen. De site is als drietrapsraket opgebouwd. De eerst versie was een campagnesite met een call-to-action om een eerste exclusieve bijeenkomst bij te wonen. Het verkeer naar de website kwam op gang met de inzet van een nieuwsbrief en social media-kanalen. De founders en partners hebben hun ‘warme’ netwerk daarvoor ingezet. Na een succesvolle eerste bijeenkomst is de site omgebouwd naar een corporate site. De toekomstige derde trap is een echte online community waar high potentials en startups alles vinden dat groei mogelijk maakt.

De opdrachtgever...

…heeft, nog zonder free publicity, een succesvolle merkintroductie én alle tools in handen om Generation-E te laten uitgroeien tot een begrip in de sector. Gloedcommunicatie is één van de kennispartners op de achtergrond. Nu de opstartfase is afgerond, zorgen we er samen voor dat het project wint aan naamsbekendheid en succes. 

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Oscar Roelofs - algemeen directeur en strategisch adviseur oscar-portret.jpg