House of Engagement

Nog niet zo lang geleden had House of Engagement een andere naam: CRM Consultants. Experts in customer relations. Ze vinden dat Customer Relations Management niet moet gaan over een instrument maar over de échte connectie met de klant. Gelijk hebben ze. Reden voor een herpositionering die hier recht aan doet.

HoE-Case-briefpapier.jpg HoE-Case-PowerPoint.jpg mac-mockup_homepage4.jpg HoE-case-webvacatures.jpg

Relevant voor je klant

House of Engagement helpt al meer dan 13 jaar organisaties om klantgerichter te functioneren. Maar de wereld verandert. Klanten verwachten meer, loyaliteit neemt af en acquisitie wordt complexer. Dan moet je een sterk merk hebben om het verschil te maken. Product en dienstverlening zijn een randvoorwaarde. Het gaat er om hoe relevant je echt bent voor je klanten. Om authentieke en duurzame betrokkenheid. Vandaar de transitie van CRM Resultants naar House of Engagement.

logo-HoE.jpg

Merkwaarde

Om die klantbetrokkenheid te activeren is de leus ‘It’s good to connect’ bedacht. Noem het de activator van het merk. Maar, hoe geef je inhoud en structuur aan deze merkwaarde in je grootste (online) kanaal? Welk design hoort daarbij? Daar kwam Gloedcommunicatie in beeld. Wij ontwikkelden de merkstijl en de website. We  ontwierpen een krachtige merkstijl, met een nieuw logo, kleurenpalet, beeldtaal en typografie.

Customer journey als ruggengraat voor website

Met de website als ‘ruggengraat’ van alle communicatie, staat de ‘customer journey’ of klantreis centraal. Dit betekent dat de organisatie díe info levert waar men op enig moment naar op zoek is. En die werkelijk relevant is om de bezoeker in zijn zoekproces een stap verder te helpen. De manier waarop de website informatie en call-to-actions aanbiedt, is daar helemaal op afgestemd. De customer journey bleek waardevolle input voor het draadmodel en het bepalen waar de juiste call-to-actions moesten komen.

Online huisstijlgids

Unieke feature van de merkstijl is de online huisstijlmodule. De online stijlgids biedt de mogelijkheid om online de huisstijl te documenteren in het Umbraco cms. Met enkel een linkje naar de gids vinden medewerkers en leveranciers, zoals ontwerpers, altijd up-to-date info over de huisstijl en de laatste bestanden.

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Erik Lelieveld - strategisch communicatie adviseur erik-portret.jpg