IZZ

Voor IZZ Zorgverzekeraar ontwikkelt Gloedcommunicatie al zes jaar de najaarscampagne. Vaak bestaat die uit een thematisch deel en vervolgens - richting het einde van het jaar - een actiematig deel. Voor zorgverzekeraars een belangrijke periode omdat 31 december het moment is waarop iedereen van zorgverzekeraar mag wisselen.

De vraag: creëer een actiecampagne

Met haar actiecampagne wil IZZ leads realiseren naar de premieberekening op www.izz.nl, waar mensen vervolgens een verzekering kunnen afsluiten. In 2013 werd deze vraag als pitch bij een aantal bureaus neergelegd.

Onze oplossing: een krant met goed nieuws

Met ons concept ‘goed nieuws voor de zorg’ wonnen we de pitch en kregen we de opdracht. Omdat de zorg in Nederland in zwaar weer zit, ontwikkelden we voor IZZ een ‘goednieuwsvoordezorgKRANT’. Hierin stonden alle oplossingen die IZZ heeft voor zorgmedewerkers in Nederland. De campagne was verdeeld over twee perioden die op inhoud van elkaar verschillen. In november gericht op ‘het beste pakket voor de zorg’ en in december op een ‘scherpe premie’.

En onze klant

… was zichtbaar in alle grote zorginstellingen in Nederland met de ‘goednieuwsvoordezorgKRANT’. De krant werd via een push-strategie verspreid via een promotieteam (krantenjongen/-meisje) en in een speciale krantendisplay neergezet. Bovendien is dezelfde boodschap verspreid via printadvertenties, radio en online bannering.

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Annemiek Bolscher - algemeen directeur en strategisch adviseur
annemiek-portret.jpg