Rijkswaterstaat

Rijkswaterstaat renoveert in 2018 en 2019 de Nijmeegse Waalbrug. Ze gaf Gloedcommunicatie de mooie opdracht om de tienduizenden gebruikers van deze brug hierover te informeren, via Facebook. Gloedcommunicatie heeft hiervoor een strategie opgezet, maakt alle content van de Facebookpagina en doet de webcare.

Waalbrug maart 2018

Strategie: vergroot het bereik

Toen we startten met deze opdracht telde de pagina Rijkswaterstaat Renovatie Waalbrug 16 vind-ik-leuks. Aan ons de taak om hier binnen een jaar 5.000 vind-ik-leuks van te maken. Met een slimme strategie hebben we na 2 maanden al 1.200 vind-ik-leuks bereikt. Zo hebben we meer dan 60 redacties van lokale en regionale Facebookpagina’s gevraagd te berichten over de Rijkswaterstaatpagina. Daarnaast plaatsen we relevante content, een mix van nice-to-know en need-to-know, die zorgt voor interactie. Met als resultaat dat elk bericht gemiddeld 5.000 mensen bereikt. De absolute uitschieter is een bericht dat ruim 42.000 mensen bereikte, zonder deze te promoten.

Uitdaging: het werk is uitgesteld

Grote uitdaging is dat de start van de renovatiewerkzaamheden is uitgesteld tot juni 2018. Hoe zorgen we dat de vele volgers in de vijf maanden ervoor niet afhaken? Bijvoorbeeld met inhakers: wordt er geschaatst, dan laten we schaatsende mensen onder de Waalbrug zien uit 1963. En door een oproep: wordt jouw mooiste foto van de Waalbrug de nieuwe omslagfoto? Het doet de betrokkenheid bij de pagina goed, want het aantal volgers blijft groeien.

Ook een Facebookpagina met groot bereik?

Wil je ook een Facebookpagina die goed scoort? Lees onze blog of neem direct contact op met Chris van der Hulst:

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Chris van der Hulst - senior bladmanager | tekstschrijver
chris-portret.jpg