ROV Oost Nederland

ROV Oost 1 kl.jpg
ROV Oost 2 400.jpg

De vraag: Ontwikkel een campagne om de Fietsmodus app te promoten

ROV Oost-Nederland vroeg ons een campagne te bedenken om de Fietsmodus app te promoten onder jongeren in de regio Arnhem-Nijmegen en Oost-Nederland. De doelgroep bestond uit middelbare scholieren en studenten in de leeftijd van 12 tot en met 21 jaar.
Fietsmodus is een app die zowel landelijk als regionaal wordt gepromoot onder jongeren. Het gebruik van de app stimuleert jongeren om hun mobiele telefoon niet te gebruiken tijdens het fietsen. Wanneer jongeren de app aanzetten en tijdens het fietsen geen gebruik maken van hun mobiele telefoon, verzamelen ze punten en maken ze kans op mooie prijzen, zoals bioscoopkaartjes, shirts of een fiets. Hoe langer ze tijdens het fietsen van hun apps af weten te blijven en hoe vaker ze de Fietsmodus app gebruiken, des te groter de kans op één van de vele prijzen.

ROV Oost 3.jpg

De oplossing: jongeren campagne

Centraal in deze actie stond het informeren en activeren van de doelgroep. Vanuit een speciale Fietsmodus marktkraam werden diverse gadgets uitgedeeld, waaronder NFC-stickers en waterflesjes. Door een NFC-sticker bij je mobiele telefoon te houden, gaat deze automatisch naar www.fietsmodus.nl, waar de app gedownload kan worden. Het campagneteam ging in gesprek met jongeren, om ze bewust te maken van de gevaren van mobiel telefoongebruik in het verkeer. Tevens gaven zij uitleg over de Fietsmodus app. Uit deze gesprekken bleek dat veel jongeren het probleem herkennen. In het totaal zijn er in vier weken tijd 25 locaties bezocht, waaronder middelbare scholen, hogescholen, universiteiten en andere openbare plekken.

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan -