Vincent van Gogh

De vraag: betrek onze medewerkers

De ggz-sector staat flink onder druk. Marktwerking vraagt om helder profilering, klanten, overheid en zorgverzekeraars stellen nieuwe eisen. De Limburgse ggz-instelling Vincent van Gogh gooit het roer radicaal om. Ze kiest voor een nieuwe procesgerichte besturingswijze en de hele organisatie wordt opnieuw ingericht. In de zorg worden nieuwe keuzen gemaakt, met nadruk op ambulantisering en samenwerken in de keten. Hoe zorg je dat medewerkers geinformeerd en betrokken zijn?

Onze oplossing: communicatieplan voor verandertraject

Gloedcommunicatie schrijft het communicatieplan voor het verandertraject Vertrouwd op weg en neemt onderdelen van de uitvoering voor haar rekening. Samen met Verandertheater Troje organiseren we een kick off voor het nieuwe management. In keukentafelgesprekken ontmoet het nieuwe bestuursteam de medewerkers en ontstaat dialoog. Via persberichten en artikelen stellen we ook de externe stakeholders op de hoogte. Ook de communicatieafdeling gaat een nieuwe koers varen. We stellen het profiel op voor een afdeling nieuwe stijl. Die meer coacht en de interactie regisseert.

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Annemiek Bolscher - algemeen directeur en strategisch adviseur
annemiek-portret.jpg