Poll: wat zijn de beste employer brands in de zorg?

Als communicatieprofessional kun je haast niet meer om employer branding heen. Welke zorgorganisaties vind jij hierin excelleren? We horen het graag van je, als input voor een wetenschappelijke casestudy.

Employer branding wint snel aan populariteit. De krapte op de arbeidsmarkt neemt immers alleen nog maar toe. Dat betekent niet dat employer branding alleen gaat over de werving van nieuwe medewerkers. Nee, employer branding gaat over veel meer. Vooral over de kunst om vanuit de essentie van het merk (lees: de belofte en de rationale daarachter) een krachtige vertaling te maken naar de propositie als werkgever. Een propositie die ‘buiten’ zorgt voor een unieke en aanlokkelijke plek op de arbeidsmarkt en ‘binnen’ zorgt voor een cultuur die de merkwaarden levend houdt. Talent aantrekken én vasthouden dus. 

Best practices
Nu zijn we nieuwsgierig naar best practices. Die zoeken we in de zorg. Waarom daar? Omdat deze branche kampt met een grote personeelsbehoefte. Terwijl ze nog steeds gebukt gaat onder een reputatie van hoge werkdruk, lage beloning en dito waardering. Niet bepaald een aanlokkelijk merkbeeld voor (nieuw) talent. Zorgorganisaties die er desondanks in slagen een sterk employer brand neer te zetten, verdienen het om als voorbeeld te dienen. Daarom horen we graag je mening als professional: welke zorgorganisatie slaagt er, naar jouw idee, het beste in om dit proces van attraction & retainment vorm te geven? Is dat de beste campaigner? Of is dat de organisatie met een ijzersterke merkcultuur? Geef ons je mening en je motivatie.

Poll
Wat zijn de beste employer brands in de zorg?

Jouw top 3

 

Je input wordt gebruikt voor een wetenschappelijke casestudy van drie tot vijf best practices in het kader van een EURIB-masterthesis. De resultaten delen we later online.