Communicatietrends 2018

en wat je ermee moet

Donderdag 15 februari 2018: Gloed kennislunch

‘Creating shared value’, ‘van netwerk naar bubble’, ‘always spot on’ en ‘verbeelden en beleven’. Vier sprekende communicatietrends die beroepsvereniging Logeion uit het veld destilleerde. Verplichte kost natuurlijk voor iedere communicatieprofessional, maar waar komen ze eigenlijk vandaan? Welke diepere sociologische en maatschappelijke achtergrond gaat erachter schuil? Wat betekenen ze voor de communicatie- en marketingprofessional? Wat kun je ermee in je werk? Hoogleraar Socio-ecologische Interacties Noëlle Aarts van de Radboud Universiteit praat erover en spiegelt ons.

Vervolgens duiken we in één specifieke trend: creating shared value. Dat doen we onder andere met een verkenning van het principe ‘branding inside-out’ als route om de gezamenlijke kracht van de interne organisatie bloot te leggen. Dit als tegenhanger van het principe ‘outside-in’, de klassieke manier om medewerkers in een gelikte campagne merkwaarden bij te brengen. Strategisch adviseur Erik Lelieveld van Gloed: “We moeten echt een keer af van het idee dat medewerkers ‘te laden’ zijn met bedachte merkwaarden. Een sterk merk bedenk je niet, maar leg je bloot”.

Tot slot nemen we de tijd om -helemaal in de sfeer van samen waarde toevoegen- dilemma’s te delen vanuit de eigen organisatie. Hoe mooi is het als je zomaar een paar oplossingsrichtingen voor je grootste communicatieve uitdaging mee naar huis kunt nemen? #Durftedelen

Programma

  • 12.00 uur: Inloop en informeel kennismaken met heerlijke lunch
  • 12.30 uur: Noëlle Aarts over de diepere laag achter de communicatietrends 2018
  • 13.00 uur: Erik Lelieveld over ‘branding inside-out’: verzilveren van de kracht van binnenuit
  • 13.30 uur: Dilemma dialoog: delen van dilemma’s binnen jouw organisatie
  • 14.00 uur Afronding & afscheid
meld u aan >