Beuningen scoort met online magazine

Een bereik van 95% en een leesduur van gemiddeld 7 minuten. Prachtige resultaten voor het online personeelsmagazine dat wij voor de gemeente Beuningen maakten. De gemeente leverde tekst en beeld aan. Gloedcommunicatie verzorgde de eindredactie en bouwde de publicatie met de tool Instant Magazine.



Gemeente Beuningen vroeg Gloedcommunicatie: hoe communiceren wij effectief met zo veel mogelijk medewerkers? En o ja, ons budget is beperkt. Het antwoord van Gloedcommunicatie? We maakten vijf online magazines met de tool van Instant Magazine. De beelden en teksten leverde de gemeente zelf aan, wij deden eindredactie over de teksten en bouwden het magazine. Dankzij de meer dan 30 templates van Instant Magazine was het magazine voor Beuningen in no time klaar. Tekst, (bewegend) beeld, een webshop, doorklik-functionaliteiten, quizzen en polls; alles kan met deze tool. Met resultaten om trots op te zijn:

  • 95% bereik (168 van de 177 medewerkers)
  • gemiddeld 7 minuten per magazine leesduur

Enkele voordelen van Instant Magazine

  • Grote call-to-action: je kunt de online lezer verleiden direct respons te geven op de gelezen inhoud. Bijvoorbeeld met een reactieformulier of een online enquête.
  • Makkelijke monitoring: door integratie met Google Analytics is realtime bij te houden wie het magazine opent en hoe de lezer het magazine leest. Dit levert veel relevante informatie op over bereik, leesduur en beoogd effect.
  • Volledig responsive en dus prettig leesbaar op desktops, laptops, tablets én smartphones.
  • Niet alleen een magazine: met het digitale platform kun je ook heel goed een online jaarverslag of een dynamische corporate brochure maken.

En dan ook nog de nadelen

  • Niet goed te printen.
  • Er is geen volledig vrije opmaak als maatwerk mogelijk. Je bent altijd gebonden aan de (overigens vele) templates van het programma.