Nieuwe toppers in onze stal

Na een grondige selectie kozen wij uit onderstaande toppers uiteindelijk drie stagiaires! Zij vielen op door creatieve brieven en hun krachtige indruk tijdens de geanimeerde speeddates. Ook de groepsdate, tijdens ons jaarlijkse uitje, zijn ze uitstekend doorgekomen. De komende tijd komen zij overdag bij ons logeren om verder te daten met het vakgebied en te kijken of dit klikt.

Tijd om ze beter te leren kennen!

               

Wat zoek jij in je stage?

Zowie: In mijn stage wil ik zo veel mogelijk te weten komen over het reilen en zeilen van een communicatiebureau om te zien of dit is wat ik na mijn studie wil gaan doen. Daarnaast wil ik een beeld krijgen van hoe ik de opgedane (vooral theoretische) kennis van mijn studie kan gebruiken in de praktijk.
Mitchell: Tijdens mijn stage wil ik mijn opgedane kennis toepassen in de praktijk. Daarnaast wil ik meer kennis opdoen met betrekking tot business development, denk hierbij aan het ontwikkelen van een nieuwe propositie en hiermee een bestaande/nieuwe markt betreden. Daarnaast zal ik voor het eerst individueel aan de slag gaan met het oplossen van een innovatievraagstuk. Ook wil ik kennis opdoen met betrekking tot veranderingsmanagement en het creëren van draagvlak voor mijn innovatie.
Teun: Ik wil een brede stage, zodat ik zo veel mogelijk verschillende dingen doe. Zo daag ik mijzelf uit om erachter te komen welk onderdeel van communicatie ik nou écht leuk vindt.

Wat is voor jou belangrijk in een stage?

Zowie: Het belangrijkste van een stage is natuurlijk het opdoen van praktijkervaring, het ontwikkelen en ontdekken van talenten en ten slotte een mooie en betekenisvolle ervaring.
Mitchell: Het opdoen van zo veel mogelijk praktijkervaring. Daarnaast vind het belangrijk de vrijheid te krijgen om mijn innovatievraagstuk op een creatieve, maar gestructureerde manier te lijf te gaan.
Teun: Dat ik een leuke, informele band heb met mijn collega’s. Ook vind ik het belangrijk dat mijn collega’s dichtbij me staan, zodat ik makkelijk om hulp kan vragen als ik ergens niet uit kom. Verder wil ik natuurlijk verschillende opdrachten kunnen proberen, dus het zou fijn zijn als mijn werkzaamheden ook variëren.

Waar liggen jouw interesses?

Zowie: Op het gebied van communicatie ben ik vooral geïnteresseerd in gedragsverandering en de prosociale kant van communicatie. Ik wil me inzetten voor een betere wereld en media en communicatie inzetten om het welzijn van mensen en de maatschappij te vergroten. Tijdens mijn stage ga ik ook kijken naar arbeidsmarktcommunicatie, dit onderwerp heeft mijn interesse gewekt mede door de krapte op de arbeidsmarkt en de problemen die dit met zich meebrengt.
Mitchell: Mijn voornaamste interesse ligt bij het ontwikkelen van nieuwe business. Daar komen automatisch meerdere werkzaamheden bij kijken zoals leadgeneratie en marketing. 
Teun: Oef, dat is lastig te zeggen: er is zo veel leuk! Ik vind het vooral leuk om teksten te schrijven, foto’s te bewerken en mezelf bezig te houden met branding. Hoe houd je nou een huisstijl van een merk in stand bij alles wat je doet?

Wat staat er op je bucketlist?

Zowie: Sinds dat ik klein was vond ik SIRE reclames altijd fascinerend, om een keer mee te kunnen werken aan een van hun campagnes lijkt me heel erg leuk en waardevol.
Mitchell: Het beginnen van een eigen onderneming. De hedendaagse wereld biedt zo ongelofelijk veel mogelijkheden om mijn eigen werk te creëren. En wie weet kan ik dit punt op mijn bucketlist sneller afstrepen dan gedacht…
Teun: Ik zou nog wel een keer stage willen lopen in de evenementenbranche. Het lijkt mij vooral een toffe ervaring vanwege de werkzaamheden en om de branche beter te leren kennen. Ook lijkt het me tof om een succesvolle campagne te bedenken, die blijft hangen. Interpolis. Glashelder, bijvoorbeeld!