H2-Drive

90 nieuwe waterstofauto’s in de regio Arnhem. Dat is het doel van gemeente Arnhem en provincie Gelderland met H2-Drive. Waterstofauto’s stoten namelijk geen CO2 uit en dragen bij aan een schonere lucht. Gloedcommunicatie helpt met on- en offline communicatie, het organiseren van events en het samenbrengen van waterstofrijders in een community om dit doel te bereiken.

Community

Waterstofrijders in Nederland. Daar zijn er nog niet veel van. Dit omdat de auto voor het grote publiek nog te duur is en omdat zo’n auto nog aan meer bekendheid mag winnen. De mensen die al met een waterstofauto rijden, wisselen graag ervaringen uit over rijden op waterstof. Voor die groep, en alle nieuwe waterstofrijders, heeft Gloed een online community opgericht. Met een forum waarop rijders ervaringen en tips met elkaar kunnen delen. Ook is op deze community waardevolle informatie te vinden, zoals achtergrondartikelen over rijden op waterstof, een overzicht van onderhoudsbedrijven voor waterstofauto’s en de locaties van waterstoftankstations in binnen- én buitenland.

Bezoek de website en community van H2-Drive

Online communicatie

H2-Drive is voor het grootste deel een project dat draait om online communicatie. Met een aansprekende website en proactieve berichtgeving via social media proberen we 90 nieuwe waterstofrijders te werven, oftewel 90 H2-Stimuleringspakketten toe te kennen. Deze pakketten zijn er, zoals de naam al doet vermoeden, voor bedoeld om mensen te stimuleren een waterstofauto aan te schaffen. Op de website kunnen mensen zich hiervoor makkelijk en snel aanmelden, maar ze vinden hier ook het laatste H2-nieuws en achtergrond over de verschillende type waterstofauto’s. Daarnaast kunnen mensen zich aanmelden voor de door Gloed geproduceerde nieuwsbrief. Voor deze nieuwsbrief interviewen we waterstofrijders en verwerken we deze interviews tot aanstekelijke ervaringsverhalen.


Regiobranding

Om Arnhem landelijk op de kaart te zetten als dé stad van duurzame energie zetten we ook in op regiobranding. We zetten Arnhemse waterstofinitiatieven in de schijnwerpers door hun werk en boodschap landelijk te verspreiden met bijvoorbeeld persberichten. Ook werkt regiobranding andersom. Als er landelijke aandacht is voor Arnhem als stad van de duurzame energie is Gloed erbij. Zo produceerden we een video van het bezoek van minister Eric Wiebes aan Arnhemse waterstofinitiatieven, die positief ontvangen werd door de opdrachtgever en volgers van H2-Drive op LinkedIn en Twitter.

Chris

Meer weten?

Bel of mail Chris!

Chris van der Hulst
communicatieadviseur | tekstschrijver
024 - 381 6825
chrisvanderhulst@gloedcommunicatie.nl