Zo Magazine: spil in de interne communicatie

Hoe betrek je meer dan 2.000 medewerkers bij wie je bent en wat je doet? Zeker als het merendeel van hen niet achter een bureau zit en al helemaal na een overname. PreZero is de nieuwe eigenaar van afvalverwerker SUEZ. Samen met de communicatieafdeling van PreZero Nederland staken we het personeelsmagazine in een gloednieuw jasje. Zo Magazine is de spil in de interne communicatie.

Aanjager van innovatie

PreZero is de internationale milieudivisie van de Schwarz Groep, eigenaar van de retailketens Kaufland en Lidl. Het bedrijf zamelt afval in, sorteert en verwerkt het, en maakt er nieuwe materialen van. PreZero is aanjager van innovatieve oplossingen en de enige afvalverwerker die de kringloop rondkrijgt en zo verspilling van grondstoffen voorkomt.

Verbindend op alle niveaus

Het personeelsmagazine dat medewerkers vier keer per jaar thuis ontvangen, is verbindend op alle niveaus en verdiepend voor iedereen. Het is een van de meest gewaardeerde interne communicatiemiddelen. Omdat we de bladformule recent al hadden vernieuwd, was na de overname alleen nog een restyling en een nieuwe titel nodig. We bedachten een nieuwe naam, ontwierpen een andere cover en vertaalden de huisstijl in een passende magazinestijl.

Zo doen wij dat!

Zo Magazine verwoordt de centrale gedachte achter de bladformule. Zo staat voor trots, voor herkenning en voor verbinding. Want Zo zijn wij: betrokken bij de wereld en ambitieus als het gaat om vernieuwende oplossingen. Zo doen wij dat: medewerkers herkennen zich in de persoonlijke verhalen. En Zo werkt dat: het blad maakt beleids- en complexe zaken begrijpelijk.

Vier pijlers

De uitgekiende bladformule rust op vier doelen: informeren, draagvlak en loyaliteit creëren, verbinding en waardering. Die doelstellingen vertaalden we in vier pijlers: werken aan een duurzame toekomst, veilig, gezond en goed aan het werk, samen de schouders eronder en wie zijn wij, wie ben jij. Die pijlers werkten we vervolgens uit in aansprekende rubrieken, zoals Teamwork, Op bezoek bij en Kijk mij nou. En zo maken we belangrijke zaken zichtbaar, begrijpen medewerkers de opgave en ambitie van PreZero en voelen ze zich verbonden met collega’s uit andere regio’s. Maar ook trots en gezien.

 

Beeld: spannend en stoer

De vormgeving van Zo Magazine is helder, fris en persoonlijk. Geheel in de huisstijl en de kleuren van PreZero. Zo is het beeld spannend en stoer. Waarbij we kiezen voor bijzondere standpunten, lucht en licht, en ‘echte mensen in echte situaties’.

“In korte tijd stond er een creatieve toegankelijke bladformule die mooi aansluit bij onze strategische interne communicatiedoelen!”

Lotje de Laat (senior adviseur interne communicatie PreZero): “Dat Gloed veel ervaring heeft in het maken van bladen was ons al snel duidelijk. In korte tijd stond er een creatieve toegankelijke bladformule die mooi aansluit bij onze strategische interne communicatiedoelen. Daarbij heeft Gloed goed rekening gehouden met de verschillen tussen onze collega's. Ons blad biedt voor elk wat wils. Ook qua vormgeving zit er veel expertise bij Gloed. Onze nieuwe huisstijl is op frisse wijze doorgevoerd in ons blad.”

Gloedcommunicatie is sterk in het creëren van personeelsbladen en relatiemagazines. Zowel in print als digitaal. Van pril idee tot het afleveren bij uw doelgroep. Van een ijzersterke en boeiende content tot een vormgeving die prikkelt en tot de verbeelding spreekt. Wij werken bij voorkeur fullservice, maar u kunt ook voor delen van de productie bij ons terecht. Bijvoorbeeld voor een scherpe eindredactie van uw teksten of voor het opmaken van uw personeelsblad of relatiemagazine.

 

Monique C

Meer weten?

Bel of mail Monique!

Monique Coffeng
creatief directeur
024 - 381 6874
moniquecoffeng@gloedcommunicatie.nl

Ed

Meer weten?

Bel of mail Ed!

Ed Coumans
senior bladmanager | eindredacteur
024 - 381 6871
edcoumans@gloedcommunicatie.nl