Quantore intranet

Met 250 medewerkers en een uitgebreid netwerk van 500 leden is Quantore met een grote coöperatie in kantoorartikelen. In het logistieke centrum in Beuningen liggen 23.000 artikelen klaar voor verzending. Met een grote groep medewerkers op kantoor en in het magazijn koos de organisatie voor een sociaal intranet om de communicatie en betrokkenheid tussen deze groepen te verbeteren. Gloedonline realiseerde in samenwerking met Embrace vanuit de koers en de ambitie van Quantore het sociale intranet Qlik.

Sociaal Intranet?

Hoe zorg je ervoor dat al die individuen optimaal samenwerken? Met een sociaal intranet: een bron van inspiratie én aanjager van teamwork. ‘Social’ omdat de nadruk niet ligt op ‘eenrichtingsverkeer’ – de aansturing van medewerkers of het beheer van een database – maar op interactie en samenwerking. Binnen én buiten de grenzen van het eigen team of afdeling. Medewerkers uit de logistiek, binnen- en buitendienst, operatie en staf weten elkaar snel en effectief te vinden. Ze posten, lezen, ‘liken’ en reageren, net zoals ze dat van andere platforms, zoals Facebook en LinkedIn gewend zijn.

Qlik

Op het social intranet Qlik van Quantore staan nieuwsvoorziening, samenwerking en kennisdeling centraal. Medewerkers zetten het platform in om elkaar op de hoogte te brengen, zich aan te melden voor evenementen en bestanden sneller te vinden. Er zijn projectgroepen die via Qlik samenwerken en informatie delen via ‘pages’. Via de overzichtelijke tijdlijn leggen de Quantore-collega’s snel contact met elkaar en blijven ze op de hoogte van wat er binnen en buiten de organisatie speelt. Ze kunnen zich aansluiten bij groepen en zo gemakkelijk samenwerken binnen projecten. Mooi: alle kennis blijft op het platform bewaard!

Voordelen van Embrace

  • Samenwerken in specifieke groepen
  • Flexibeler en tijdongebonden communiceren
  • Minder interne e-mails (afname cc)
  • Sneller vinden en delen van bestanden
  • Kennisdelen via groepen en tijdlijnen

Samenwerking  met Embrace

Voor het social intranet van Quantore maakte Gloedonline het plan van aanpak. Ook verzorgden we het ontwerp en bedachten we een creatief concept voor wisselende banners. We organiseerden in samenwerking met Embrace een kick-off met een ambassadeurssessie, waarna stapsgewijs de overige medewerkers zijn aangehaakt. 

Marco

Meer weten?

Bel of mail Marco!

Marco van Zomeren
directeur online
024 - 303 1501
marcovanzomeren@gloedonline.nl