The Future of Us – Goes Digital

‘Hoe ziet de toekomst eruit?’ Op vrijdag 18 september stond deze vraag centraal tijdens de tweede editie van The Future of Us: een evenement over circulaire economie, de energietransitie en innoveren in tijden van corona. Gloedcommunicatie droeg als partner bij door zoveel mogelijk bezoekers naar het evenement te trekken. Mede dankzij de inzet van online campagnes, meldden ruim 600 mensen zich aan om mee te denken én praten over de toekomst.

Showtime – live vanuit de studio

Dit jaar zag het toekomstgerichte evenement er vanwege het coronavirus net iets anders uit. The Future of Us – Goes Digital vond online plaats en werd live gestreamd vanuit de Industrial Studio’s op het Industriepark Kleefse Waard. Een geslaagd evenement met enthousiaste deelnemers die luisterden naar verschillende sprekers en elkaar opzochten tijdens de online netwerkrondes. Initiatiefnemers van innovatieve startups vertelden hun verhaal en visies van sprekers over een circulaire wereld werden met het publiek gedeeld. Om de bezoekers van het online event te trekken, richtte Gloedcommunicatie meerdere online campagnes in en hielp mee met een sterke social media strategie. Als partner van The Future of Us konden we zo bijdragen aan een thema dat aansluit bij de maatschappelijke speelvelden waar Gloedcommunicatie zich met passie voor inzet.

Een online event online promoten

Het programma van The Future of Us 2020 werd in verschillende updates op social media gedeeld met potentiële bezoekers. Door gebruik te maken van relevante hashtags en door interessante vraagstukken te delen, werd interactie onder updates gestimuleerd. Dit vergrootte het bereik van de berichten. Tegelijk werd de promotie van het evenement extra geboost door betaalde campagnes in te zetten. Deze campagnes verspreidden video’s, opgenomen vanuit de studio, waarin sprekers de doelgroep uitnodigden om deel te nemen op 18 september. Om het evenement de laatste weken nóg meer onder de doelgroep te brengen, werden de social campagnes ondersteund door een doelgerichte Google Ads campagne.

Geslaagde campagne

Met de online campagnes zijn mooie resultaten opgehaald, waaronder:

  • Een bereik van 133.397 mensen met advertenties op social media;
  • In totaal 1.611 klikken van deze advertenties naar de website;
  • 542 klikken op advertenties in Google;
  • Mede dankzij de online campagnes ruim 600 aanmeldingen voor het evenement.

De uitvoering van de promotie van het evenement resulteerde niet alleen in een mooi resultaat, maar ook in een fijne samenwerking met de initiatiefnemers van The Future of Us. En natuurlijk was Gloedcommunicatie als trotse partner ook live aanwezig in de studio tijdens het evenement. We kijken terug op een mooi partnership - en vooruit naar nieuwe samenwerkingen in de toekomst.

 

Heb jij The Future of Us 2020 gemist? Je kijkt de opnames hier terug.

IMG 4362

Meer weten?

Bel of mail Marlin!

Marlin van den Berg
communicatieadviseur | online marketeer
(024) 381 68 76
marlinvandenberg@gloedcommunicatie.nl