Meer weten met webinars

Marlin Marlin van den Berg 06-07-2020

‘Gelukkig hoeven we nooit te stoppen met leren.’ Met deze gedachte blijven wij student voor het leven. Door ons aan te melden voor opleidingen, cursussen of webinars. Vooral webinars hebben een enorme populariteitsprong gemaakt tijdens deze coronatijd. En daar maken wij graag gebruik van.

De kracht van webinars

Een webinar is een uitstekend middel om je doelgroep mee te bereiken. Deelnemers hiervan zijn namelijk actief betrokken en tonen al een serieuze interesse. Daarnaast biedt een webinar de mogelijkheid om in te spelen op actualiteiten en is interactie met de doelgroep mogelijk. We geven onze opdrachtgevers advies over het inzetten van webinars als communicatiemiddel, maar wij leren er zelf ook maar al te graag van. Zo volgde het online-contentteam de afgelopen weken enkele webinars.

Content delen
We volgden een webinar van Frankwatching over contentmarketing, dat ons veel nieuwe inzichten bracht. In dit webinar werd het belang van het hebben van een eigen contentplatform besproken: een herkenbaar (online) platform waar jouw doelgroep relevante content over één onderwerp kan vinden. En waar ze graag naar terug komen. Volgens ons een goede manier om jouw lezers in ‘fans’ te veranderen. Kies bijvoorbeeld voor een aparte subsite, waarbij de focus op dit ene onderwerp ligt. Of houd jouw fans op de hoogte met een nieuwsbrief die je eens in de zoveel tijd verzendt. Een combinatie van beide, of van andere kanalen, hoort bij een sterke online contentstrategie.

Crisiscommunicatie
Een tweede webinar, van Pure Internet Marketing, leerde ons meer over online marketing in tijden van crisis. Een actueel én interessant onderwerp waarbij één van de belangrijkste vragen onder ondernemers werd besproken: hoe leid ik mijn organisatie door de crisis heen? Als Gloedcommunicatie helpen wij organisaties al langer bij het beantwoorden van deze vraag. Maar het kan nooit kwaad om hier verschillende inzichten over onder de loep te nemen.

Kennishorizon verbreden

Omdat we opgedane kennis het liefst zoveel mogelijk met onze collega’s delen, organiseren we online kennissessies. Op deze manier stimuleren we elkaar én onszelf om steeds op zoek te gaan naar nieuwe uitdagingen en om de kennishorizon te verbreden. Waarom we dat willen? Nou, omdat we zelf nooit stil willen staan, maar ook omdat we jouw organisatie zo van de beste strategie en uitvoering kunnen voorzien.

Benieuwd welke kennis wij aan jouw organisatie mee kunnen geven? Maak eens een afspraak voor een virtueel kopje koffie. Of kom langs bij ons kantoor dat net verbouwd is; ook op dat vlak blijven we graag vernieuwen.

No Photo

Meer weten?

Bel of mail Marlin!

Marlin van den Berg
communicatieadviseur | online marketeer
(024) 381 68 76
marlinvandenberg@gloedcommunicatie.nl