Persoonlijker, compacter, beter

Marjolein Van L Marjolein van Lingen 10-07-2025

Hoe Gloed het magazine van de 4Daagse vernieuwde Je ruikt pers en drukinkt nog, zo vers is vier!, het magazine van de 4Daagse. Met het persoonlijke thema ‘mijn 4Daagse’ gaf Gloed het tijdschrift een complete make-over. Het resultaat ligt binnenkort in de goodiebag van alle deelnemers.

Frisse blik

Nog een paar nachtjes slapen, en dan ontvangen alle deelnemers van de 107e editie van de 4Daagse het magazine vier! Voor Gloed zit de productie van deze inmiddels vierde uitgave erop. Want opnieuw mocht ons bureau dit magazine voor Stichting DE VIERDAAGSE maken.

Toen Gloed werd gevraagd een nieuw voorstel te doen, grepen we de kans om met frisse blik naar het blad te kijken. Hoe kunnen we het verbeteren, waar liggen mogelijkheden om de lezers te verrassen? Veel was al goed. Lezers waarderen het blad gemiddeld met een 7,4. Maar we zagen ruimte voor verbetering. Ons voorstel: maak het magazine persoonlijker met het thema ‘mijn 4Daagse’.

Babs Rijke, woordvoerder van Stichting DE VIERDAAGSE, is blij met het eindresultaat: “vier! laat precies zien wat de 4Daagse zo bijzonder maakt: het is meer dan wandelen – het is samen beleven, vieren en herinneringen make. Dankzij de fijne en creatieve samenwerking met Gloed is het opnieuw een magazine geworden om trots op te zijn!”

Tekstschrijver Marjolein van Lingen is zichtbaar blij met het resultaat.

Tekstschrijver Marjolein van Lingen is zichtbaar blij met het resultaat.

Extra jeu

Begin dit jaar hebben we samen met de stichting het magazine inhoudelijk in de steigers gezet: van de eerste ideeën tot een concrete uitwerking in het bladplan. Bijzonder waardevol was de oproep van Stichting DE VIERDAAGSE via hun sociale media voor ervaringsverhalen van deelnemers. Met de vele enthousiaste reacties konden wij voor extra jeu in het magazine zorgen.

Toen het plan voor het blad er lag, startte de productie. In het voorjaar verkeerde het kantoor van Gloed dan ook volledig in 4Daagse-sferen. En onze nieuwe aanpak werkte! Het enthousiasme van wandelaars, vrijwilligers en andere betrokkenen komt nu veel sterker naar voren in tekst en beeld. Onze vormgevers maakten er vervolgens een prachtig en samenhangend geheel van.

Het resultaat is een compact magazine dat prettig in de hand ligt, compleet met uitneembare routekaartjes en inspirerende verhalen en tips van deelnemers, vrijwilligers en andere 4Daagse-fans.

Veel wandelplezier!

Gloed wenst alle wandelaars - onder wie onze eigen Hanna - heel veel plezier en succes tijdens de 107e editie van de 4Daagse.

DV 7677

Meer weten?

Bel of mail Marjolein!

Marjolein van Lingen
tekstschrijver
06 - 48 69 86 11
marjoleinvanlingen@gloedcommunicatie.nl