Jaarverslagen

Elk jaar komt het terug: het maken van het jaarverslag. Een jaarverslag maken kan op heel veel verschillende manieren. Feitelijk en formeel, of juist heel conceptueel en interactief. Online of in print. En alles wat daar tussen zit.

NS JV 01 kl.jpg

Nut, noodzaak en trots van jaarverslagen

Een goed jaarverslag is al lang geen droge opsomming meer van financiële kencijfers. Een jaarverslag heeft voor veel organisaties tegenwoordig 3 basisfuncties: nut, noodzaak en trots. Gloedcommunicatie denkt en werkt mee, van concept tot realisatie. En van vorm tot inhoud.

Duurzaamheidsverslaggeving

Veel organisaties willen laten zien hoe zij duurzaam en maatschappelijk verantwoord opereren. Daarmee wordt het jaarverslag meer en meer een duurzaamheidsverslag. Welke keuzes zijn er gemaakt? Welke invloed hadden die op het milieu of de maatschappelijke context? Hoe ga je om met menselijk kapitaal binnen en buiten uw bedrijf? Natuurlijk allemaal toegankelijk beschreven, mooi in beeld gebracht, en ondersteund met waardevolle infographics. Ga er maar aan staan.

NS JV 03 400.jpg

Jaarverslag volgens GRI

Iedere organisatie heeft veel te vertellen heeft. Over activiteiten, producten, trends, mensen, relaties et cetera. Wie alles wil vertellen, eindigt met een rapport van honderden pagina’s. Het Global Reporting Initiative heeft richtlijnen heeft opgesteld voor duurzaamheidsverslaggeving en wat er – in de basis – aan bod moet komen in het verslag. Gloedcommunicatie kent de richtlijnen én is gewend ermee te werken.

Toegepast bij

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Dirk van Sambeeck - webadviseur en contentspecialist dirk-portret.jpg