Publiekscommunicatie

De term publiekscommunicatie gaat vaak samen met de inzet van massamedia. Om publieksgroepen te bereiken die anders moeilijk direct te benaderen zijn. Om ‘de publieke opinie’ te beïnvloeden. Denk aan ‘wijkbewoners’, ‘centrumbezoekers’ of ‘de automobilist’. Bij hen iets teweeg brengen vereist inzicht in behoeften en belangen. Maar vooral ook in gedrag(spatronen), attitudes en overtuigingen.

Beweging

Dan is de vraag: wat helpt om mensen adequaat te informeren? Welke interventie brengt mensen tot een andere attitude of zelfs tot ander gedrag? Wat zet mensen in beweging? De aanpak van Gloedcommunicatie begint met het boven tafel krijgen van de specifieke context, de essentie van uw vraag en het gewenste effect bij de doelgroep. Samen met u vertalen we die naar een effectieve strategie. Van de inzet van een actiesite tot een groot mediaoffensief.

Toegepast bij

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Erik Lelieveld - strategisch communicatie adviseur
erik-portret.jpg